Google Reklamları Nedir?

Google Reklamları Google arama motorunda aranan bir kelimenin bir ücret karşılığında doğal arama sonuçlarının sağ ve üst kısımlarında yayınlanan özel alanlardır.

Google Reklamları Nedir?

Google Reklamları Google arama motorunda aranan bir kelimenin bir ücret karşılığında doğal arama sonuçlarının sağ ve üst kısımlarında yayınlanan özel alanlardır. Reklam alanları genelde kurumsal firmalar tarafından kiralanır. Amaç; siteye daha fazla ziyaretçi çekmek bununla birlikte daha fazla ürün yada hizmet satmaktır.

Google reklamları arama ve görüntülü reklamlar olarak ikiye ayrılır

Google Arama Ağı Reklamları
Google arama ağı en çok kullanılan ve en çok bilinen reklam türüdür. Arama ağı reklamları google arama motoruna bir kelime yazdığınızda arama sonuçlarının üst kısmında ve sağ tarafında yer alan reklamlardır.

Arama ağı reklamları ayrıca iş ortakları olarakta ayrılmaktadır. İş ortakları seçeneğini seçerseniz reklamlarınız google ile beraber çalışan diğer web sitelerinde de yayınlanır.

Google Görsel Reklamlar
Arama ağı reklamlarına göre eskiden daha az kullanılan bir reklam türüydü. Ancak son zamanlarda yapılan iyileştirmeler ile çok daha fazla kişi ve firma tarafından kullanılmayan başlandı.

Google Reklamları için Ne Kadar Öderim?
Google Reklamları (Google Sponsor Bağlantılar) bir açık arttırma yöntemi ile çalışır. Örneğin Web Tasarım kelimesinde reklam yayınlamak istiyorsunuz ve bu kelime ile reklam yayınlayan 3 tane firma var.

1. Sırada A firması 1.10 TL,
2. Sırada B firması 1.00 TL,
3. Sırada C firması 0.90 TL

tıklama başı maliyet (kelimeye tıklandığı anda ödenen ücret) ödüyor. Bizde 0.50 TL ile reklam yayınlıyoruz. Sıralama şu şekilde değişiyor.

1. Sırada A firması 0.55 TL,
2. Sırada D firması 0.50 TL,
3. Sırada B firması 0.40 TL,
4. Sırada C firması 0.20 TL.

Genel mantık itibari ile sıralama bu şekildedir. Ancak google bu sıralamaya bir de kalite standardı getirmiştir. Reklam yayınlayan firmanın, doğal arama sonuçlarındaki sıralamasından, sitenin açılış hızına web sitesindeki içeriklerin reklam verilen kelimeyle olan alaka düzeyinden, yayınlanan reklamın doğru şekilde optimize edilmesine kadar bir çok etken kalite puanının oluşmasında rol oynar. Reklamların kalitesini Kalite Puanı belirler. Kalite puanınız ne kadar yüksek ise o kadar üst sıralarda ve daha düşük bir maliyet ile gösterim kazanabilirsiniz.